Pages

Wednesday 23 December 2009

Tak de tajuk...

Bismillah,

huhu....

Oklah, saya juz nak kongsi satu benda...

"Tidak dinafikan ibu yang menyusukan perlukan sokongan suami dan seluruh ahli keluarga. Ada ibu yang merungut proses menyusukan mengambil masa yang lama dan membosankan menyebabkan mereka memilih susu formula. Bagi menghilangkan rasa bosan itu ibu boleh memilih pelbagai posisi yang selesa untuk menyusukan bayi.

Susu adalah hak bayi dan ibu tidak seharusnya memikirkan keselesaan diri sendiri. Berunding dengan doktor sekiranya anda berhadapan masalah tiada susu kerana ‘kekeringan’ susu ada kaitan dengan psikologi ibu yang merasakan ia suatu bebanan kerana ia halangan fikiran dalam proses penghasilan susu."



Dari artikel : http://www.edaransalindah.com/artikel-Penyusuan%20badan%20eratkan%20hubungan.htm


Hmmm... Sebab apa keluar artikel nih, sebab masa Afifah dulul, tiada pengalaman. Dan selepas bersalin tidak terus menyusukan dia. Jadi susu yang menjadi tidak banyak. Now, bila time Amni nih, ada rezeki, tapi, bila ada mslh, pening nak rujuk. Walaupun mak mertua ada, mama ada, tapi, masih tak puas hati, nak tny beberapa benda....huhuhu.... adoi...

3 comments:

أم الليث said...

you can email me if you want. there's no such thing as a stupid question.

:)

wanie said...

hehehe...TQ kak...mmg ada niat nak tny akk... huhuhu

Hana' said...

tahniah wanie, ibu2 yang ada determination untuk menyusukan baby mereka sepatutnya dapat awards..hehehe...

You can ask me too if you want. Kalau rasa nak check2 internet ke, you can go to susuibu.com. Semua cerita pasal penyusuan dari a-z biasanya boleh dapat kat situ.

Frankly speaking, that website is my main REFERENCE and my MOTIVATION to breastfeed sebelum si Nufayl keluar lagi, dah beli pump waktu baby still dalam perut 7 bulan...begitu punya bersemangat :p