Pages

Sunday 30 January 2011

"SEDETIK LEBIH" ?

Bismillah,

Dah mulakan keje kat koop sek, tolong adik sambil2 dapat gaji. hahaha....

Ceritanya....
Actually, saya terpaksa pisah sementara dgn suami kerana menunggu UTM calling2 utk jawatan kosong. Sebelum ni saya telah diletakkan di UTM Semarak, tapi dgn alasan tertentu saya terpaksa tolak. Jadi saya dok umah jg anak, sementara tunggu kot2 ada kerja akan panggil.huhuhu.... Dah 2minggu dok Serdang, tetiba UTM call, klu ada kekosongan nak tak kerja, tapi kat Skudai la. So, terima lah, balik la ke JB. tunggu punya tunggu, last2 takde pun kekosongan tu. Takpelah, tak rezeki.

Tapi saya terpaksa gak pisah sementara dengan suami. Sebab saya sedang keje sementara kat sek rendah dulu. Tapi bukan sebagai guru. Jaga koperasi. Niat utama nak keje kerana tak nak dok umah je, boring, nanti sikit sms suami, ganggu dia, biasalah...org kata rindu2an. hihihi.....

So, saya terpaksa terus bekerja selama sebulan insyaAllah. Jika suami sibuk, kelam kabut, mungkin saya akan kerja lama sikit. Tapi, jika saya terus kerja situ, maknanya saya akan duduk dgn family saya. Mak mertua akan keseorangan. Saya buntu!
Saya fikir2 (tanpa bincang dgn sesiapa) kalau suami belum memerlukan kami duduk disamping dia (ayat ganas seh!) dlm akhr bulan 2 saya tak keje dah, saya dok teman mak kat umah. Dengan kerenah cucu mak, nnt kecoh la umah. Belum lagi saya dok jerit2 nanti. hahahaha......


Lagu ni suami ku bagi masa kami berjauhan...... sedih. Tapi pembakar semangat cinta kami. Kadang kita perlu juga macam ni.... =) mungkin. Tapi ia perlu juga bg saya la.... =)








hahaha....
feeling giler dengar lagu nih. Lagi la Anuar Zain.


enjoy it.... =)

2 comments:

shahhana said...

dik. akak tapaham. nape dok jauh ngn suami? awk keje kat sek mane??

hazwani sis said...

keje kat koperasi SRIH.

Dok jauh. baru nk masuk minggu ke 3. husband sambung upm,serdang. kte dok jb. tggu jwpn keje utm.